Monday 14 October 2013

Back to New Year Ise - 伊勢の新年へタイムスリップ

Custom, Habit, Scene and so on & on in a country.  I like to introduce a tip of those via Ise region in Japan by slide show over collaboration between me :) & a traveler :) who visited Japan for the first time. 

Hanzawa Naoki:) Yes, That is TV drama that I introduced here the other days.  Simple reason.  Some of the scene uses an imaginary hotel associating with Ise region.  I found myself visiting that area several times through my elementary school trip until now.  That’s why… This is just a tip of aspect: something more classic in Japan. 

Time Slip!  

日本ならではの習慣だとか、風習があります。今回はそれを交えて、実体験をもとに伊勢をスライドで紹介させていただきます。皆さんには衆知の事だと思いましたので、今回は英語版のみにさせて頂きました。どちらかというと、カナダから初めて日本に訪れた観光客の目線:)+ 私の目線:)のコラボです。

旅行先は伊勢。なぜ、紹介したくなったのか? ちょうど先日、日本のT Vシリーズ半沢直樹をここで紹介させて戴いたところで、私もこちらでEpisode10まで見てしまいました:) ふとそのバックシーンに伊勢地域のホテルを舞台にしたお話がでてきたのがきっかけです。そして、修学旅行に始まり、今に至るまで幾度か訪れた所、私にはなぜかゆかりのある所のような気がしたからです。

では、タ~イムスリップ!




No comments:

Post a Comment