Sunday 29 September 2013

Have a break, kit-cut?! - ちょっこり一息、よもやまコーナー

Today I just feel like introducing stuffs in a daily life.
 
今日は、身の回りにある物で、紹介したくなったよもやま事を書いてみました。
 
Part1: Green Tea Package
皆さんお馴染みのグリーンティー。
 
We don't often see this kind of package.
Corner is round. Yes. It's for safety reason.
It protects fingers & hands from scratching
 by the edge.  First I took a look at it,
I thought of a person who designed this.
そんなによく見かける光景ではないと思います。
(日本ではよくあるのかな?最近は?)
真っ先に頭に浮かんだのは、このアイデアを
思いついた人ってどんな人なんだろうっ? でした。
こんな所まで気を払える方ってすごいなぁ。
っと関心しましたね。
 
Part2: Sewing kit at a hotel
This is what I got from a hotel in Alberta, Canada.
I personally like this sort of kit
because it's handy.  I was glad "Ow!" to see this:)
皆さんお馴染みのホテルで泊まるとよくみかける裁縫キット。
カナダのホテルで、このキットを見かける事は
そんなにありませんでした。これを見た時は
「お~」と感動ものでした。
個人的にミニ裁縫セットお気に入り。
特に旅行や移動中持っていると重宝しますね
Part3: Recycling zip bag for traveling.
What do you think is this?
This is a case you see when you buy a bed sheets set.
Just perfect size, color and material for putting a travel kits.
Whenever I see a package or case,
I feel like thinking "Oh this will fit in this or that":)
Habit doesn't change so much.
題して、リサイクル旅行ポーチ。
この袋は、何だったでしょう?
実は、これベッドシーツのセットを買った時に、
空いた透明のポーチ。中が丸見えで、
何でも突っ込めるサイズ。こぼれても大丈夫な素材。
「わぁ、旅行で使えるなぁ。」とすかさず、
キープしてしまいました。習慣ってそんなに
変わるものではないですね。
入れ物やケースを見ると、どうも
「何かに使えそうだなぁ。」と考え込んでしまいます。
やめられませんなぁ。
Part4: "Ooops" It happened
when scooping ice scream this summer.
I have no idea why this happened.
Too much concentrated on reaching ice cream, or
spoon was just getting weak. A little funny:)
 「あれっ、スプーン曲がってしまった。」
この夏に、何気にアイスクリームを
すくおうとしていた時の事でした。
気合入れすぎたかな:) 
おそらくスプーンが弱っていたのだと思います。
ちょっとおもしろかったのでのっけてみました。
 


No comments:

Post a Comment