Saturday 16 February 2013

Past Present Future - 過去、現在そして未来

What is this? 
This is my treasure of thought from past through present to future.
(Phrase translation is as below)

これは何だ?
私の過去から現在への貴重な思いの宝物。
これを再び見た今のタイミングにちょっと不思議を感じます。(下に続く)




 (Translation)
"Snapshot in the world
     Welcome to World Photo Junction!  This is just an entrance to step into a world.  This could be a turning point for you.
     Coming across one scene in a snapshot, person, nature, art and anything that attracts you could change your life. You would find yourself on the road to the destination. You would be living there a year later.  It's interesting to share and discover 'Oh i was there! Oh that's another must-see spot." 
     Let's open the door by clicking the menu button in the left, shall we!"


What a fancy words..."oh my god did I write this?" but I still feel so through my experience.
This actually used to be a part of my past homepage when I became interested in connecting to world through web just like "Wow cool". The white letter tells me it was 2005 when I wrote this. Almost 7 years later, I decided to renovate it for たまてばこ【Himi Ko】 as Wow! picture page just fit into that.

Now again I was surprised to see this like "Wait a minute" after I came up with renovation blogs.  Apparently it doesn't change content, however I broke the whole structure so far invisibly.  I would be happy to be a part of pedway in the world.  This baby step is what I can do for now.

Once I start to write, it tends to be long.  So just sit back and let it through yourself just like BGM. 

なんて、きざな文を、とちょっとクスッと笑えましたが。今でも身をもって私が実感する事です。

実は、まだソシアルメディアが今ほど発達していない頃、趣味半分に作ったホームページがありました。その頃、「インターネットでホームページを作って世界中の人とつながれるなんてすごい!」と何気に思ってました。よく見ると2005年にこれを書いたようです。このGIF画像はその一部でした。あの自転車のWowのページも。実は、このホームページを改造して作ったのが、たまてばこ【Himi Ko】。テーマにぴったりはまってしまったもので。


そして、この2~3日、Episode & Episode 2 達をどうしてつなげよう? と考えていた所。まさにこのアイデアが今もピッタリくるではないか?

という訳で、このブログ達の大きな改造はないですが、骨組み全体像をさっくり変える事にしました。タイトルと注釈文は、私の宝の思いを未来に反映した物です。そして、橋渡しのようになれればいいな、と思ってます。これが今の私ができる事です。

「ささやき」と題しましたが、私の場合書き出すと長くなります。右から左にさらりと流して頂いても構いません。お耳の保養にでも。。



No comments:

Post a Comment