Sunday 2 March 2014

Return to zero - 原点に戻ろう


  • Life with Money but without Body & Mind?!
  • Life without Money but with Body & Mind?!
     
     

Hmmm….Which one? J

「どっちが一理あるかなぁ?J

 

I think

Body & Mind = Capital ≠ Money ≠ New machine & tools

私は、「何をするにも、お金や新しい機械や器具より、まず体が資本。」だと思います。

Is it? 

「そうかなぁ?

We all wake up without knowing.   That’s what our body & mind does.  Everything starts from that point.  Believe or not, our body is an excellent self-generator & factory.  Once upon a time, people’s body used to sense & switch on its function with all the natural source such as sunlight, sounds of wind blowing, sounds of water running and sounds of forests singing.  Time has passed by and society have developed and even been distorted somehow.   

起きて、「さぁてと」と知らない間に体を動かすのは、私達の体と心です。すべてはここから始まります。私達の体が実は、自給発動機及び立派な工場です。その工場のスイッチを押すように朝に促すのが太陽の自然光であったり、風の音、水の流れる音、木々がざわめく音だったりしたそうです。その昔は。。。いつの間にか、社会が発展、そして歪みもしていったのかもしれないですね。

“Wisdom of Grandmother” (Obaa-chan No Chie).  This is a familiar saying in Japan.  Indeed, the seniors is a source of wisdoms, tips & advises that I feel like saying “Oh I see.”  And ancient people had unknown & mystery of skills & techniques that I feel like saying “Wow! How did you do that?”  Also classic style is the one that I feel like “Ah, simple and very handy to use.”  I just sense it is time to pursue a new version of tool or machine without any reason is over for me.  I just think again all the answer lies in old days or once upon a time. 

「おばあちゃんの知恵」とよく言いますね。そしてやはり年配の方は、私からすると「えっそうかぁ。」というような知恵を本当にたくさん持ち合わせてます。そして古代の人は、「えっ、どうやってこれを建てたのだろう?」とびっくりするぐらい謎の技術を持ってました。そして従来の機能の方が「シンプルで使い勝手が非常にいいなぁ。」と思うのも事実。理由もなく、新しいツールを追求する時代もそろそろこの辺までかなぁ。なんて思ったりします。すべては昔に答えがあるのかなぁ。とまたここに来て思います。

No comments:

Post a Comment